Jövőre átlagosan 15 százalékot takaríthatnak meg a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) megkötésekor az elektromos gépjárművek üzemeltetői – derül ki a magyarországi biztosítótársaságok által közzétett, év végi évfordulós szerződésekre vonatkozó díjaikból.
Bár a januári évfordulós kgfb-szerződések részaránya évről évre csökken, a november elején kiadott friss biztosítói díjtáblázatok jelzik, hogy az elektromos gépjárművek mellett voksolók alacsonyabb fenntartási költségekkel kalkulálhatnak. Mindez a vállalkozások számára újabb érvet adhat arra, hogy fenntarthatóbb közlekedési formára váltsanak, hiszen az alacsonyabb biztosítási díjtételek a flottaüzemeltetési díjakban is megjelennek. A Mercarius Flottakezelő azt mérte fel, mennyit takaríthatnak meg az elektromos hajtású autóra váltók a biztosítással.
A kgfb-díjak markáns emelkedésére számíthatnak a magyarországi autósok jövőre. A magyarországi biztosítótársaságok által november elején közzétett, év végi évfordulós szerződésekre vonatkozó tájékoztató adatok szerint 2020-ban átlagosan 15 százalékkal emelkednek a biztosítási díjtételek. Igaz, a magyar biztosítók által megszabott kgfb-díjak az európai árszinthez viszonyítva még így is a legalacsonyabb kategóriába tartoznak. A díjtájékoztatókból az is kiderül, hogy jövőre az elektromos gépjárműveket használók járnak jobban, az éves biztosítási díjon belül elérhető átlagos megtakarítás mértéke pedig meghaladja a 15 százalékot.
Mindez azt jelenti, hogy a zöld rendszám biztosította egyéb előnyök mellett a biztosításkötéskor további kedvezményhez juthat, aki az elektromos hajtásrendszert részesíti előnyben. Ráadásul a biztosítási díjak közötti eltérés a gépjármű méretétől független. Így a teljesítményük szerint azonos kategóriájú kisautók esetében éppúgy olcsóbb az elektromos modellek éves biztosítása, mint a nagyobb autóknál. Az amúgy is átalakulóban lévő gépjárműpiacon ez még tovább növelheti az elektromos gépkocsik iránti érdeklődést.
A piaci trendek egyértelműen elektromos hajtással működő gépjárművek gyors elterjedését vetítik előre és a legnagyobb autógyártó vállalatok is sorra teszik vállalásaikat az újabb és újabb elektromos modellek bevezetéséről. Ugyanakkor a magasabb értékesítési árak, valamint az elektromos töltőhálózat fejletlensége miatt – a vásárlási és a zöld rendszámmal járó egyéb kedvezmények ellenére – a gépjármű-használók többsége ma még a hagyományos belső égésű modellek közül választ. Ezért is fontos, hogy piaci oldalról is mind több olyan ösztönző jelenjen meg, amely az e-mobilitás irányába tereli a keresletet.
„A magánvásárlások mellett a vállalati mobilitásban is előnyt jelenthet a fenntarthatóbb közlekedési forma. Az általunk kezelt gépjárművek havidíjának kalkulációjánál figyelembe vesszük az olcsóbb biztosítást, így közvetetten a céges autókkal is kedvezőbb feltételekkel lehet közlekedni” – fejtette ki Koleszár Róbert, a Mercarius Flottakezelő ügyvezető igazgatója.
A legnagyobb hazai tulajdonban lévő flottakezelő cég szolgáltatáspalettája fejlesztése során igyekszik a piaci igények elébe menni az e-mobilitás területén is. Ezt a célt szolgálja az a szeptemberben megkötött stratégiai megállapodás is, amelyet az MVM Csoport leányvállalatával, az NKM Mobilitással kötöttek annak érdekében, hogy 2020-tól egy csomagban, az autót és a töltőpontot egyszerre tudják biztosítani vállalati ügyfeleiknek.