Sajtóbeszélgetés az elektromobilitásról és egyéb alternatív közlekedési megoldásokról - Jövő Mobilitása Szövetség

A Jövő Mobilitása Szövetség (JMSz), amelynek a Mercarius is alapító tagja, december 9-én sajtóreggelin mutatta be eddigi eredményeit, valamint jövő évi terveit, amelyben a városi közlekedés fejlesztése kap kiemelt figyelmet. A szövetség, amelynek már több mint 40 tagja van, a fenntartható közlekedés, az alternatív közlekedési megoldások, többek között az elektromobilitás elterjesztésének elősegítését tűzte ki célul.

A sajtóbeszélgetésen szóba került, hogy az elektromos autók népszerűsége Magyarországon is dinamikusan nő: október végére 19 ezerre nőtt az e-autók száma hazánkban, ami csaknem 50 százalékos növekedés az előző évhez képest. Bemutattak egy, az elektromos járművekre vonatkozó kutatást is, amelyből kiderül, hogy az elektromos autózás egyre trendibb: egyebek mellett a megkérdezettek több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő autója már elektromos lesz.

pexels-kindel-media-9800009

A beszélgetésen az is szóba került, hogy elektromos autóval közlekedni nem csak környezetkímélő, de olcsóbb is, mint egy hagyományos autó esetében: 100 kilométert feleannyi összegből lehet megtenni elektromos autóval, mint dízel- vagy benzines meghajtású kocsival, ha pedig valaki otthon tölti az autóját, akkor akár negyedakkora összegből utazhat a hagyományos gépjárművekhez képest.

2022-ben a szövetség célja, hogy tovább népszerűsítse az olyan jövőbe mutató megoldásokat, mint az elektromos hajtás, a töltési infrastruktúra optimális használata, vagy a közösségi közlekedés és a mikromobilitás szimbiózisa. Célul tűzték ki többek között, hogy 2022-ben az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás részévé váljon, országos lefedettségűvé váljanak az elektromos járműtöltők és széles körben elterjedjenek a közösségi közlekedést támogató „last mile” megoldások.

Rónai-Horst László, a Mercarius Flottakezelő ügyvezető igazgatója, a JMSz elnökségi tagja az elektromos autók jövőjével kapcsolatban elmondta:

„Korábban várnunk kellett arra, hogy azt a műsort adják a tévében, amit szeretnénk nézni, ma már akkor, ott és azt nézünk, ami az ízlésünknek megfelelő. A jövőben szoftveresen lehet majd azt is megoldani, ha a csak évi három hónapra van szükség ülésfűtésre az autóban. Az elektromos autózásnál ez az irány akár arra is alkalmassá teheti a járművet, hogy felhasználói igény szerint évi kétszer 700 km-es hatótávra legyen képes. Az after sales jelenleg az elektromos autóknál nem létezik, mivel jóval kevesebb alkatrész van a járművekben. A jövő villany autójában minden szolgáltatás rugalmasabb és kiszámíthatóbb lesz a fejlesztéseknek köszönhetően” 

jovo-mobilitasa-szovetseg-sajttaj-total-sp

Fotó: Sarkadi Péter greenfo