1. Gépjármű átvétele
1.1. Kapcsolatfelvétel
1.1.1. Az átvétel történhet
1.2. Javasolt előkészületek
1.3. Az átvétel napján
1.3.1. Kötelező tartozékok megléte
1.3.2. A gépjármű állapotának felmérése
1.3.3. A szükséges dokumentációk átvétele
1.4. Mi történik még az átvétel napján?
1.4.1. Autó bemutatása
1.4.2. Operatív használat
1.5. Autó átvételét követő napokon
1.6. Gyakran ismételt kérdések
1.6.1. Hol vehetem át az új gépjárművemet?
1.6.2. Mire készüljek az átvétel napján?
1.6.3. Mik a kötelező tartozékai az autónak, amit az átvétel során ellenőriznem kell?
1.6.4. Mi történik, ha sérülést vagy hibát találok az átvétel során?
1.6.5. Kapok üzemanyagkártyát az autó átvételekor?
1. Kötelező időszaki szerviz
1.2. Miért fontos Neked a kötelező szerviz betartása?
2. Eseti meghibásodás
2.1. Nagy javítások – Mindig szükséges előre időpontot egyeztetni
2.2. Kisebb javítások – Lehetőség van soron kívüli javításra, ehhez egyeztess a kollégáinkkal
3. Szakszerviz kiszolgálás központi bejelentéssel
4. Jelzések a műszerfalon
4.1. Javasolt karbantartási folyamatok a gépjármű meghibásodásának elkerülése érdekében
5. Visszahívási kampány
6. Műszaki vizsga
6.1. Amennyiben Te vagy a munkahelyed az üzembentartó
6.2. Amennyiben nem Te vagy az üzembentartó
7. Csereautó, Hozom-Viszem szolgáltatás
7.1. Csereautó biztosítása
7.2. Hozom-viszem szolgáltatás
8. Gumiabroncs-hiba: defekt kezelése
8.1. Szervizbejelentés
9. Mercarius saját szervizei
10. Gyakran ismételt kérdések
10.1. Miért fontos a kötelező szerviz betartása?
10.2. Milyen hibakategóriák esetén szükséges előre időpontot egyeztetni?
10.3. Milyen kisebb javításokat lehet soron kívül elvégezni?
10.4. Van lehetőségem csereautó igénybevételére a szervizelés ideje alatt?
10.5. Mi a teendő defekt esetén?
III.) SZEZONÁLIS GUMICSERE
1. Időpontfoglalás saját szervizpontjainkra
1.1. Hol tudok időpontot foglalni?
1.2. Mikortól foglalhatok időpontot?
1.3. Hány nappal előre foglalhatok időpontot?
1.4. Mire készüljek, várhatóan mennyi időt vesz igénybe az abroncs-csere?
1.5. Hol találom a Mercarius saját szervizpontjait?
1.6. Eldönthetem, hogy melyik szervizben szeretnék menni?
1.7. Honnan tudom, hogy sikeres volt a foglalásom?
1.8. Ha lekésem az időpontomat mi történik, mi a teendőm?
1.9. Meddig tart a 2024-es téli gumicsere szezon?
2. Időpontfoglalás a partnerhálózatunknál
2.1. Hogy működik a partnerhálózatotok?
2.2. Hogy tudok időpontot foglalni egy partneretekhez?
2.3. Mikortól foglalhatok időpontot?
2.4. Helyileg hol találhatók a partnereitek?
2.4.1. Partnerhálózatunk listája
2.5. Partnereiteknél várhatón mennyi időt vesz igénybe az abroncs-csere?
2.6. Ha lekésem az időpontomat mi történik, mi a teendőm?
2.7. Országos partnerhálózatnál van lehetőségem Hozom-Viszem szolgáltatás igénybevételére?
2.8. Nem a flotta.marso.hu-n lehet foglalni?
3. Időpontfoglalás Hozom-Viszem szolgáltatással
3.1. Hol tudok időpontot foglalni?
3.2. Mikortól foglalhatok időpontot?
3.3. Hogy tudok időpontot foglalni Hozom-Viszem igénybevételével?
3.4. Hány nappal előre foglalhatok időpontot?
3.5. Partnerhálózatotoknál tudok Hozom-Viszem szolgáltatást igényelni?
4. Kapcsolattartás gumicsere ideje alatt
4.1. Hogy tartjátok velem a kapcsolatot a gumicsere ideje alatt?
4.2. Milyen automatikus e-mailek érkezésére számíthatok az időpontfoglalásom után?
4.3. Milyen esetben kaphatok még üzeneteket tőletek?
4.4. Kaphatok naptárértesítést a foglalt időpontomról?
4.5. Ha törlőm a naptármeghívómat, azzal lemondom az időpontomat?
5. Szervizigény gumicsere szezon alatt
5.1. Gumicsere és szervizigényem is van, foglalhatok online időpontot?
5.2. Mit tegyek, ha gumicsere mellett más szervizigényem is van?
5.3. Nincs szervizigényem, ez esetben, hogy tudok gumicsere időpontot foglalni?
5.4. Csak online tudok foglalni gumicsere időpontot?
6. Időpontmódosítása vagy törlés
6.1. Hogy tudom módosítani vagy törölni online a foglalásomat?
6.2. Legfeljebb mennyi idővel előre módosíthatom, vagy törölhetem a foglalásomat?
6.3. Lehet két időpont foglalásom egy rendszámmal?
6.4. Töröltem az időpontomat, mikor nyújthatok be új foglalást?
6.5. Hozom-Viszem szolgáltatás esetén is tudok online időpontot módosítani?
6.6. Hozom-Viszem szolgáltatás esetén is tudok online időpontot törölni?
6.7. Hozom-Viszem szolgáltatás esetén mennyi idővel előre módosíthatom vagy törölhetem a foglalásomat?
6.8. Országos partnerhálózatnál foglalt időpont esetén mennyi idővel előre módosíthatom vagy törölhetem a foglalásomat?
IV.) BALESET, SÉRÜLT AUTÓ
1. Baleset, sérült autó
1.1. Mi számít biztosítási/káreseménynek?
1.2. Jellemző káresemények
1.2.1. Saját hibás káresemény
1.2.2. KGFB káresemény
1.2.3. Üvegkár
1.2.4. Töréskár
1.2.5. Vadkár
1.2.6. Totálkár
2. Kárbejelentés
2.1. Kárbejelentés a Mycarius-on
2.2. Kárbejelentés a Mycarius-on
2.3. Kármegelőzés
2.4. Önrészesedés
3. Mi a teendő baleset esetén?
3.1. Baleset esetén végrehajtandó lépések
3.2. Balesetet követő ügyintézés
3.3. Ügyintézés online a Mycarius-on
1. Assistance
1.1. Hol érheted el a diszpécsert?
1.2. Mi számít assistance eseménynek?
2. Külföldi assistance
2.1. Mik a legfontosabb kérdések, amelyekre választ kell adnod az Assistance diszpécser számára?
2.2. Hogy történik a cseregépjármű külföldre szállítása?
2.3. Mi történik, ha a felmerült hiba nem igényel cseregépjárművet?
2.4. Miként bonyolítjuk az autómentést külföldi tartózkodás esetén?
2.5. Milyen teendők végrehajtása javasolt a külföldi utazás előtt?
2.6. Baleset esetén hasznos lehet, ha az alábbiakat lefotózod
3. Az Assistance folyamata
VI.) GÉPJÁRMŰ LEADÁS
1. Gépjármű leadás
1.1. Kapcsolatfelvétel
1.2. Javasolt előkészületek
1.3. A visszavét napján
2. Gyakran ismételt kérdések
2.1. A leadás előtt mennyi idővel szükséges jelezni a gépjármű visszavételi igényt?
2.2. Tisztán kell visszavinnem az autót leadásra?
2.3. Mennyi időt vesz igénybe egy gépjármű átvétel vagy leadás?
VII.) UTAZÁS KÜLFÖLDRE
1. Utazás az Európai Unión belül
1.1. Szükséges dokumentumok
1.2. Nemzetközi Biztosítás Igazolás „Zöldkártya”
1.3. Fizetős Utak Európában
1.4. Téli gumi és hólánc kötelező használata egyes országokban
1.5. Környezetvédelmi Matrica egyes európai országokban
2. Magyar állampolgári jogok
3. Utazás az Európai Unión kívül
3.1. Szükséges dokumentumok
3.2. Nemzetközi Biztosítási Igazolás „Zöldkártya”
4. Gyakran ismételt kérdések
4.1. Használhatom a Mercarius által biztosított autót külföldön?
4.2. Milyen országokban használhatom az autót extra ügyintézés nélkül?
4.3. Szükséges-e külön biztosítást kötni a külföldi utazáshoz?
4.4. Mit tegyek, ha külföldön baleset ér?
4.5. Milyen szerviztámogatást kapok külföldön, ha meghibásodik az autó?
4.6. Mire figyeljek a külföldi autópálya-használat során?
4.7. Van-e kilométerkorlát a külföldi utazások során?
VIII.) GÉPJÁRMŰVEL KAPCSOLATOS ADMINISZTRÁCIÓ
1. Gépjárművel kapcsolatos adminisztráció
1.1. Meghatalmazás járművezetéshez
1.2. Meghatalmazás ügyintézéshez
1.3. Elhagyott forgalmi engedély
1.4. Nemzetközi biztosítási igazolás – Zöldkártya
1.5. Szürke rendszám igénylése
1.6. Parkolási engedély
2. KM-óra állásbejelentése
2.1. Miért fontos Neked, hogy tudjuk az aktuális KM-óra állásodat?
3. Még nem vagy az ügyfelünk? Kérj ajánlatot!
4. Gyakran ismételt kérdések
4.1. Mit tegyek, ha elveszítettem a járművezetéshez szükséges meghatalmazásomat?
4.2. Mi a teendőm, ha elhagytam az autó forgalmi engedélyét?
4.3. Mi az a zöldkártya? Mikor van rá szükségem?
4.4. Lakhelyem önkormányzata igazolást kér az autó üzembentartójáról a lakossági várakozási engedélyem kiállításához. Ki tud ebben nekem segíteni a Mercarius-nál?
4.5. Hogyan tudom hivatalosan bejelenteni a KM-óra állásomat a Mercarius-nak?
IX.) BÉRELT AUTÓ ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT
1. Bérelt autó általános szabályzat
1.1. Általános adatok
1.2. Szolgáltatás tárgya
1.3. Szerződés megkötése és hatálya
1.4. Bérletidíjak és fizetési feltételek
1.5. A gépjármű átadása és átvétele
1.6. Bérbeadott gépjármű használata
1.7. Karbantartás és javítás
1.8. Bérlő kötelezettségei
1.9. Felelősség és károk
1.10. Utólagos beszerelések
1.11. Felmondás
1.12. Vegyes rendelkezések